අලූත්ගම ගැන කතා මේ වන විට පරණ විය හැකිය. එහෙත් ඒ ගැන නැවත නැවත
කතා කළ යුතුය.
මන්ද අලූත්ගමක අවශ්යතාව
අලූත්ගමට නිතැතින්ම තිබෙන බැවිනි.
අලූත්ගම සිද්ධිය
එදා පොසොන් පෝයදාය. ජූනි 12 වැනිදාය. තැන අලූත්ගමට අයත් දර්ගා නගරයේදීය. පන්සල දර්ගා නගරයේ
විජයාරාමයය. භික්ෂුව එහි වසන අයගම සමිත හිමිය. එහිමියෝ සිය රථයෙන් බණකට යමින්
සිටියහ. පටු මාවත තවත් පටු වන ලෙස යතුරු පැදියක් නවතා තිබීම නිසා මඟ විවර කර ගැනීමට රියැදුරු රථයේ නළාව තදින් නාද කරන්නේය. එය ඇසුණද
නොඇසුණු තැනට ඉන්නට යතුරුපැදිකරු කටයුතු කරන්නේය.
යතුරුපැදිකරු මුසල්මානුවෙකි.
බැලූබැල්මට නොව සිද්ධිය පිළිබඳ ලද බොහෝ තොරතුරු මත වරදකරු යතුරුපැදිකරුය. වාහනයේ
රියදුරුගේ නළා හඬ නොතකනවා පමණක් නොව යතුරුපැදිකරු
බැණ වැදීමක්ද සිදුකොට ඇත්තේය. ඒ අනුව දෙපැත්තෙන්ම වචන හුවමාරුව සිදුවී ඇති අතර
අවසාන ප්රතිඵලය දෙදෙනා අතර ගුටිබැට හුවමාරුවක් දක්වා වර්ධනය වී ඇත. මේ
අවස්ථාවේදී ඒ අසල සිටි තවත් මුස්ලිම් ජාතිකයන් දෙදෙනකුද රියැදුරාට පහරදී ඇත.
මුස්ලිම් ජාතිකයන් තිදෙනාගෙන් ගුටිකන රියැදුරා බේරාගැනීමට හිමියන්ද පැන ඇත.
එහිදී
හිමියන්ට පහරක් වැදුණාද නොවැදුණාද අපි නොදනිමු.
මුස්ලිම් පාර්ශ්ව කියනුයේ හිමියන්ට
‘පහර නොදුන්’ බවය. සිංහල පාර්ශ්ව එනම්, ප්රධාන කොට හිමියන්ද ඇතුළුව නැගෙන
හඬ ‘පහර දුන්’ බවය. එකී උපකල්පන අනුව හිමියන්ට
පහරක් නොවැදුණාමයි සිතිය නොහැකිය. එහිමියෝ පසුව රෝහල්ගත වන්නාහ.
මේ අනුව දර්ගා නගරයේ සිංහල හඬ උස්
වන්නේ හිමියන්ට පහරදුන් අය වහාම අත්අඩංගුවට ගත යුතුයැයි බලකරමිනි. පොලීසියේ යම් යම් ස්වභාවයන් අනුව ( ඕනෑම ස්වභාවයක
අඩුව එළිවන්නේ එය පුපුරා ගිය විටකදීය.) අත්අඩංගුවට ගනුයේ යතුරුපැදිකරු නොව
බාහිරින් ගැටුමට සම්බන්ධ වූ දෙපළය. ඒ අනුව සිංහල පාර්ශ්වය පෙරට වඩා කිපී අලූත්ගම
පොලීසිය වටකරනුයේ ප්රධාන පුද්ගලයන්ද වහා අත්අඩංගුවට ගත යුතුයැයි කියමිනි. ඒ
අවස්ථාවේදී පොලීසියටද ගල් වරුසාවක් එල්ල වෙයි. එහි ඉතිරි පියවර ඒ ගැම්මටම අලූත්ගම
මුස්ලිම් කඩ කිහිපයකටද අලාභ හානි සිදුකිරීමය. එකී තත්ත්වයේ බැරෑරුම්කම කල්තියා වටහා ගන්නා රුෂ්ඩි නම් ප්රාදේශීය මන්තී්රවරයා
මැදිහත් වී යතුරු පැදිකරු පොලීසියට භාර දෙන්නේය. මේ පළමු සිද්ධියය.
නීතිය ඉදිරියට
හිමිනමගේ සිද්ධියට අදාළ අත්අඩංගුවට
ගත් තිදෙනා ජූනි 13 වන සිකුරාදා අධිකරණයට ඉදිරිපත් කරන
මුත් හිමිනමගේ තත්ත්වය සම්බන්ධ අධිකරණ වෛද්ය වාර්තාව එදින උසාවියට ඉදිරිපත්
නොකිරීම හේතුවෙන් සැකකරුවන් තිදෙනා රක්ෂිත බන්ධනාගාරගත කරන්නේය. එහිදී සැකකරුවන්
චෝදනා කරනුයේ තමන් පොලීසියේදී පහරකෑමට ලක්වූ බවත් එහිදී හිමිනමද පහරදුන් බවත්
පමණක් නොව බන්ධනාගාර රථය තුළ ජේලර්ලාද පහරදුන් බවත්ය.
ඉරිදා මෙහෙයුම
ඒ දින දෙක එලෙස ගෙවී යද්දී බොහෝ
දුරකථනවලට එන කෙටි පණිවුඩයක් දැනුම් දෙනුයේ මහා බොදු සමුළුවකට සියලූ දෙනාටම
අලූත්ගම නගරයට පැමිණෙන ලෙසය.
ඒජූනි මස 15 වැනිදා, ඉරිදාය.
අලූත්ගම නගරයට දස දහස් ගණනින්
පැමිණෙන බෞද්ධ කොඩි පිරිවරා ගත් බොදු බල සේනාව අලූත්ගම නගර මධ්යයේ කිසිදු
අවසරයකින්, වග විභාගයකින් තොරව ලොරියක සැදූ
ජංගම වේදිකාවක ශබ්ද විකාශන යන්ත්ර යොදා ගෙන ඉතා අශික්ෂිත දේශනයක් පවත්වන්නේය.
වටාපිටාවේ සිටි පොලීසිය මෙන්ම විශේෂ කාර්ය බලකායද දේශනයට සමවැදී සිට ඇත. මේ දහවල් 1.30ට පමණය. බොදු බල සේනාව පවත්වන මේ මහා බොදු බල සමුළුවේ අරමුණ කුමක්ද?
භික්ෂුවකට මුස්ලිම් ජාතිකයන්
පහරදුන් බැවින් ඊට විරෝධය පළකිරීමය. රෝහල්ගතවී සිටියේ යැයි කියන අයගම සමිත හිමිද ඒ මොහොතේ ජංගම වේදිකාවට ගොඩවද්දාගෙන ඇත.
එදින ජනපි්රය තරුව ඒ හිමියන්ය.
ඊට පසු ලොමුදැහැගන්වන ගලගොඩඅත්තේ ඥානසාර
හිමියන්ගේ කතාවක් සමග පෙරහරින් දර්ගා නගරයේ පිහිටි විජයාරාම විහාරයට සමිත හිමි රැගෙන
යෑම සමුළුවේ අරමුණය.
කෙටි පණිවුඩ යවන තැන සිට අලූත්ගම ගමනේ අවසාන සූදානම එයම විය.
ඊට පෙර කිවයුත්තක් ඇත. එනම් ජූනි 14 වෙනිදා සිටම හෙට එනම් ඉරිදාට දර්ගා
නගරය බිමට සමතලා කරන බවට පුවත ළැව්ගින්නක් සේ පැතිරී ගොස් හමාර වීමය. එනම් හිමිනමට
ගැසූ වාඩුව ගැනීමේ මෙහෙයුම එදිනම දියත්කරන බව අලූත්ගමට, දර්ගා නගරයටම ඒ වන විට රහසක් නොවේ. මෙය නිර්නාමිකව පොලීසියට දැනුම්
දෙන්නේ එබැවිනි. මුස්ලිම් දේශපාලකයන් පවා මෙම සමුළුව එදින අලූත්ගමදී නොපවත්වන්නැ’යි ලිඛිතව පොලීසියෙන් ඉල්ලීම් කරන්නේද එබැවිනි. ඒ කල්තියා කටින් කට
ඉරිදාට ‘ඇහැට ඇහැක්’ න්යාය කි්රයාත්මක වන බව දැනුම්දුන් නිසාය. මේ බව පොලීසියද දැන
සිටියේය. කොටින්ම දැන නොදැන සේ සිටියේය. ඒ අනුව ගින්න ඇවිළුණේය.
අලූත්ගම නගරයේදී වෛරයේ මහා දෙසුම
පවත්වන ඥානසාර හිමියන් ඊළඟ පියවර ලෙස අලූත්ගම සිට දර්ගා
නගරයට යෑමේ විජයග්රාහී ගමන ආරම්භ කරනුයේ තම රථයේම අයගම සමිත හිමිද නංවාගෙන
මුලින්ම ගමන් කරමිනි. එකක් පස එකක් රථ ගමන් කරන අතර පාබල බෞද්ධ හමුදාව දෙපසින්
ගමන් කරති. බෞද්ධ කොඩිද පෙරටු කොටගෙන දර්ගා නගරය මැදින් මහා හඬින් ඝෝෂා කරමින් ඇදෙන දහස් ගණන් ජනයාට පළමු ගල් ප්රහාරය එන්නේ
කොතනින්ද යන්න සෙවීම පල රහිත වුවත් ගලා ආ පැත්තද සටහන් කළ යුතුමය.
මෙයද අනුමානයට
ලියන වගන්තියක් නොව සිංහල, මුස්ලිම් දෙපාර්ශ්වයෙන්ම ඊට සහභාගි
වූවන්ගේද ප්රකාශ මත තබන සටහනකි.
පළමු ගල එනුයේ සීනවන්ත පල්ලියෙනි.
එනම් මුස්ලිම්
පල්ලියෙනි.
දෙබරෙට ගල් ගැසෙන මොහොත මේ දැන් එතැ’යි බලාසිටි සැවොම එක පොදියට පල්ලියට රිංගනුයේ ලේ පිපාසාවෙනි. පෙර
සූදානම මේ දෙපැත්තෙන්ම සිදුවන බැවින් පල්ලියේ බිම එකම යුදබිමක් වන්නේය. එයට රිංගු
භික්ෂුන් දෙනමක්ද කැපුම් තුවාල සහිතව එළියට එන විට නැගෙන යෝධ හඬ භික්ෂුවක අපවත් වී
ඇති බවය. එතැන් සිට උපාසක අප්පෝලා සියල්ල දර්ගා නගරයත් ඉන් එහාට අලූත්ගම නගරයත්
සුණු විසුණු කරන්නට පටන් ගන්නෝය.
ආණ්ඩුවේ නිල තුවක්කු ද හතර අතේ පත්තු වන්නෝය.
එහිදී පල්ලිය තුළදීම මුස්ලිම් ජාතිකයෝ දෙපළක් ඝාතනය වන්නෝය. ඒ වෙඩි වැදීමෙනි.
අයකුගේ හිසටම වෙඩි වැදිණ.
සියල්ල අවශ්ය පදමට ඇවිළෙද්දී සිතූ අයුරින් සියල්ල
සිදුවෙද්දී ගින්න දැල්වී දැල්වී අළුවන්නට දී බොදු බල සේනාවේ ඥානසාර හිමියෝ පොලිස්
ආරක්ෂාව සහිතව නගරයෙන් රිංගා අධිවේගයට විත් අධිවේගයෙන්ම කොළඹට එන්නාහ.
අලූත්ගම, බේරුවල, දර්ගා නගරවල සිදුවූයේ එයය. සියලූ
නරක එතැන් පටන් නීතිගත විය. වසර ගණනාවක් උදේ හවා මූණ බලමින් එකට විසූ සිංහල, මුස්ලිම් මිනිසුන් නයි මුගටින් වී මරාගත් අතර සිංහල ජනයාගේ සහායට
බොදු බල සේනාව මිනිසුන් පොම්ප කර තිබූ නිසාම තත්ත්වය තවත් දරුණු විය. තම අසල්වැසි
මුස්ලිම් ජනයාගේ ගෙවල්වල බඩුමූට්ටු කොල්ලකන්නට විය. දහවල් ඇරඹි මෙම කි්රයාවලිය
එදින හවස 6.30ට ඇඳිරි නීතිය පැනවුවද නොනැවතුණි.
වැඩිපුරම කඩ සහ නිවාස කොල්ලකෑම් ගිනිබත් කිරීම් සිදුව ඇත්තේ ඇඳිරි නීතිය පැනවූ
පසුවය. තම ඇඳිවතට පමණක් බොහෝ අය සීමා වූහ. මේ අතර බහුතරයක්ම මුස්ලිම්වරුය.
සිංහල
කඩ ඉතිරි වී මුස්ලිම් වෙළෙඳසැල් පමණක් ඇවිළිණි. මුස්ලිම් නිවෙස් දැල්වී සිංහල
නිවෙස් ඉතිරි විය. හැම දෙයක් ගැනම නිවැරදි තක්සේරුවක් කරන කල මුස්ලිම්වරුන්ට වටකොට
පහරදීමක් සිදුව ඇති බව තහවුරුය.
ජීවිත අහිමිවීම
අලූත්ගම, බේරුවල, දර්ගා නගරය තුළ සිදුවීම හේතුවෙන්
මුස්ලිම්වරු හතර දෙනෙක් මියගියහ. තිස්හය හැවිරිදි සරාන් වෙළෙඳාමෙන් දිවි ගෙවූවෙකි.
තිස්තුන් හැවිරිදි ෂිරාස්ද වෙළෙඳාමේ නියුත්තෙකි. ඉම්රාන් සිල්ලර කඩයක් කළ තිස්තුන්
හැවිරිදි අයෙකි. මීට අමතරව වැලිපැන්නේදී කළ පහරදීමකින් දෙමළ තරුණයෙක් මියගියේය.
මීට අමතරව ඉරිදා (15) ඉණට, කලවට, කකුලට වෙඩි වැදුණු සිංහල ජාතිකයන් 14 දෙනෙක්ද, මුස්ලිම් ජාතිකයන් 45 දෙනෙක්ද කළුතර උතුර, නාගොඩ රෝහලට රැුගෙන විත් ඇත. මේ
කිසිවක් මාධ්ය හරහා එළියට නො ආ අතර ඊට අමතරව කැපුම් තුවාලවලට ලක්වූ විශාල
පිරිසක්ද සිටිති.
ඇඳිරි නීතිය තිබියදී
ජූනි මස 15 වැනිදා ඉරිදා ඇඳිරි නීතිය රාති්රය ප්රදේශය පුරා කි්රයාත්මක
වෙද්දීද, සඳුදා දිනය පුරා කි්රයාත්මක
වෙද්දීද ඒ අතර කාලය තුළ වැලිපැන්නේ මුස්ලිම් කඩ හතළිහක් ගිිනි තබා විනාශ කොට දැමූ
අතර එදින ඉහත සඳහන් දෙමළ තරුණයකු පහර කෑමට ලක්ව මියගියේය. ඒ අනුව පෙනීයන්නේ ඇඳිරි
නීතිය පනවා දහස් ගණන් පොලීසිය විශේෂ කාර්ය බලකාය, හමුදාව මේ ප්රදේශවල ආරක්ෂාව තහවුරු කළ ද එකී ආරක්ෂාව මුස්ලිම්
අයට නොලැබුණු බවය.
විනාශය
මේ වනවිට ආණ්ඩුව ප්රකාශ කරනුයේ
අලූත්ගම බේරුවල ජන දිවිය සාමාන්ය වී ඇති බවය. මේ වන විට සිව් දෙනෙක් මියගොස්ය.
ඉන් තුනක් මුස්ලිම්වරුය. එක් අයෙක් දෙමළය. නිවාස 148කට ආසන්න සංඛ්යාවක් සම්පූර්ණයෙන්ම විනාශ කොට ඇත. ඒ සියල්ලද
මුස්ලිම්වරුන්ගේය. මුස්ලිම් අයගේ කඩ 83ක් ගිනිගෙන විනාශ වී ඇත. මුස්ලිම්
පල්ලි 17ක් විනාශ කොට ඇත. ඊට අමතරව උන්හිටි
තැන් අහිමිව නිවෙස් තිබුණ ද යන්නට බියෙන් අසරණව අවතැන්ව සිටින ප්රමාණය හයදහසකට
ආසන්නයැ’යි ගණන් බැලේ. ඔවුහු ඇතැම් පල්ලි සහ
මුස්ලිම් විද්යාලවල ලැගුම් ගෙන සිටිති.
එසේ නම් සාමකාමී වී ඇත්තේ කවුද? පහරදුන් අයද? ගුටි කෑ අයද? ටෙලිවිෂන් නාලිකා විදුලි වේගයෙන් ගොස් අලූත්ගම සන්සුන්යැ’යි වෙළෙඳාම් කරන බඩු මිලදී ගන්නා දසුන් පෙන්වති. රඹුටන් විකුණන
දසුන්ද ඒ අතරය. මේ සරදම කුමක්ද?
මේ සියලූ රූප රාමු සිංහල පසුබිමය.
අලූත්ගම බේරුවල, දර්ගා නගරය ප්රසිද්ධියක් උසුලනුයේ
මුස්ලිම්වරුය. එසේනම් මේ සාමකාමී පරිසරයේ නිදහසේ සරන මුස්ලිම්වරු කෝ?
වගකිව යුත්තෝ
දෙයක් දරාගත නොහැකි නම්, තමා අත්විඳින වේදනාවකින් වුව බහුතරය සුරක්ෂිත වන්නේ නම් එකී
බහුතරයේ නාමයෙන් විඳදරා ගැනීම ආගමික නායකයකුගේ ලක්ෂණයකි.
බුදුන්ටත් නිගාදෙන
චීවරධාරීන් නිසා මුළු චීවරයම පිරිහී ඇති බව පෙනේ. අයගම සමිත හිමි බුදුන්ගේ දහම
අනුව කටයුතු කළා නම් මේ දේ මේ තරම් විනාශයක් කරා ගමන් කරන්නට ඉඩ නොතිබුණි. එහෙත්
චීවරය තුළ ඒ හික්මීම, සමාව දීම වෙනුවට තිබුණේ වෙනකකි.
බුදු බලය වෙනුවට එහි කි්රයාත්මක වූයේ බොදු බල සේනාහි බලයය.
අනෙක් අතට එය එක් සිද්ධියක් වුවත් මෙය මහා ගැටුමක් බවට පෙරළුවේ
බොදු බල සේනා බව නොකියාම බැරිය. තවදුරටත් මෙය රහසක් කොට බොදු බල සේනා හිමිවරුගෙන්ම
අලූත්ගම ගැන ප්රකාශ ගන්නේ නම් එයම ජාතික කරුමයකි. දැනට සිදුවන්නේ එයය. සියල්ල
අලූත්ගම, බේරුවල. දර්ගා නගරය ගැන අසනුයේ එය
ඇති කළ අයගෙන්මය. දැන් සුන්සුන් වන්නට කියනුයේ ද ඔවුන්මය.
එදා අලූත්ගමදී ගලගොඩඅත්තේ ඥානසාර
හිමි කළ අන්ත ජාතිවාදී වෛරී කතාවෙන් පැමිණ සිටි සියලූ උපාසකයෝ ජාත්යාලයෙන් පිම්බී
පිපිරී ගියාසේම ශබ්ද විකාශන යන්ත්ර හරහා බෙදාහැරෙන එම වදන්වලට මුස්ලිම් එවුන්ගේ
ලේද කකියන්නට විය. කතාවේ හරය සිතු ලෙසම ඉටුවිය. දෙපිරිස ඇවිළෙන ගින්නට පෙට්රොල්
බවුසරයක්ම ඥානසාර හිමියන්ගේ කතාව හරහා වැක්කෙරුණි.
දඩුවම් දීම
ජනපති පවා බේරුවලට පැමිණ තරාතිරම
නොබලා දඩුවම් දෙන බව ප්රකාශ කරන්නේ නම් මුලින්ම දඩුවම් දිය යුත්තේ ගල් ගහපු අය
හෝ ගලා ආ පැත්තට නොව ගල් ගසන තැනට මිනිසුන් කුපිත කරවා උසිගැන්වූ අයටය. සියල්ල
විනාශ කරගත් මුස්ලිම් ජනයා නැවත දිනාගන්නට නම් මුලින්ම කළ යුත්තේ අන්තවාදී කතා
පතුරුවන අන්තවාදී භික්ෂූන් අත්අඩංගුවට ගැනීමය.
මේ සිද්ධියට මුහුණ දුන් මුස්ලිම්
මෙන්ම සිංහල අයද ආපස්සට හැරී බලන කල චෝදනා කරනුයේ බොදු බල සේනාවටය.
ඥානසාර හිමිටය.
එහෙත් කළුතරට රැුස්වන ඇමති බැසිල් රාජපක්ෂ ප්රමුඛ ආන්ඩුවේ පිරිසද එකී සාකච්ඡාවල
ප්රධාන චරිතයක් ලෙස ගෙනෙනුයේ ඥානසාර හිමියන්ය.
මෙරට ආණ්ඩුව තවම මේ ප්රශ්නය
විසඳීමට අවංක වී නැත. එසේ වේ නම් මෙවන් පටුතැන්වල සිට මේ ප්රශ්නය දිහා බලන්නේ
නැතිය. අපට මුස්ලිම් පැත්ත හෝ දෙමළ පැත්ත ගැනීමේ උමතුවක් නැත. එහෙත් මේ මොහොතේ
උමතු වී ඇත්තේ ජාතිවාදී අන්තවාදී බෞද්ධ නඩයක් බව කියන්නටද මැලිකමක් නැත. එය එසේ
නොකියනවා නම් සැබවින්ම අපට උමතුවක් සැදී තිබියයුතුය.
තවදුරටත් බොරු බේගල් ඇදබාමින් මෙය
දෙපිරිසක් අතර ගැටුමක් ලෙස හුවා දක්වනුයේ ඇයි? මෙය සිංහල, මුස්ලිම් අය අතර ඇතිවූ ගැටලූවකි.
මෙය නිවැරදිව තේරුම් ගෙන නිවැරදිව රටට අවබෝධ කර නොදෙන්නේ නම් මේ ගින්න හැම තැනම
ඇවිලිය හැකිය. එය නිවාලන්නට නම් කළුතරින් මෙපිට ජනයාටද අලූත්ගමින් එපිට ජනයාටද සතර
දිග්භාගයේ ජනයාටද ඇත්ත ඇති සැටියෙන් දැනුම්දිය යුතුය.
හැම සිංහලයාම, හැම භික්ෂුවම අන්තවාදී නොවන බව වටහා ගත යුතුය. එ
යට සිංහල, මුස්ලිම්, දෙමළ භේදයක් නැත.
ඇත්තේ මනුස්සකමේ
අයිතියය.
සාමකාමී වන්නට නම් සාමකාමී පරිසරය නිර්මාණය කළ යුතුව ඇත. දඬුවම් දීම කතාවෙන් නොව කි්රයාවෙන් ඔප්පු කළයුතු අතර තෝරු, මෝරු බේරා හාල්මැස්සෝ ඇල්ලීම විසඳුම නොවන්නේ තෝරු, මෝරු කවුද යන්න සමාජයම දන්නා බැවිනි.
වැරදිකරු නිදැල්ලේ සිටී නම්
ඔහු කවුද යන්න සැවොම දන්නේ නම් ඊට විකල්ප ලෙස පය බරවාවට පිරිකර බෙහෙත් බැඳීම
විසඳුම නොවන බව පසක් කර ගත යුතුය.
(පුවත්පත් වාර්තාවක් ඇසුරෙන් උපුටා දක්වන්නට තීරණය කළේ
සිද්ධිය අපූරුවට විග්රහ කොරල තියෙන හංදයි ආයිබං....)
ඉල්ලන් කෑම
සිංහල අන්තවාදීන්ට මිනිසුන් ඝාතනය කරන්නට,
මංකොල්ලකන්නට, අමනුෂ්ය වේශයෙන් හැසිරෙන්නට ඉඩදී
තවත් කළු ජූනියකට පාර කැපූ බොදු බල සේනාවේ
නොනිල ආරක්ෂකයන්ටම විනාශය ගොඩගන්නට
රස්සාව කරන්නට සිදුවීම
ඛේදවාචකයක්ද....කොමඩියක්ද....?
-සෙස්ස පස්සට ෴
මේ රාවය පත්තරේ ගිය ලිපියක් නේද?
ReplyDelete<a href="http://ravaya.lk/කළු ජූනිය/</a>
ගත්තු තැන (http://ravaya.lk/කළු ජූනිය/) සහ ලියපු පුද්ගලයා (ටිරන් කුමාර බංගගමආරච්චි?) ගේ නම දැම්මා නම් නේද හොඳ?
"පුවත්පත් වාර්තාවක් ඇසුරෙන් උපුටා දක්වන්නට තීරණය කළේ සිද්ධිය අපූරුවට විග්රහ කොරල තියෙන හංදයි ආයිබං" කියලා කීවාට මදි නේද?
නැත්තම්, ඉරිදා ලක්බිමේ නිහාල් පීරිස් තියරියෙන් සෙරන්ඩිබ් ඔටුවා මේ ලිපියේ දෙවෙනි ලේඛකයා ද?
++++++++++++++++++++++++
Deleteමෙන්න රාවය පුවත් පතේ පලවූ ලිපියට නිවරදි සබැඳිය.
Deletehttp://ravaya.lk/කළු ජූනිය/
උපුටා ගැනීම “රාවයෙන්“ කියල නොලීවෙ “රාවය“ අකුරු තුන දැක්කම චූ යන අය ඉන්න හංද බොලල්ලා....ඔය ලින්ක් එක දාන්න ඔිනෙ නං ඔටුවම නොදා ඉඳීවියැ.....ප්රශ්නය ගැන කතා නොකර ලිපිය සහ ලේඛකයා ගැන ප්රශ්න අහමින් ඉන්න එක ඇඟට සනීපද..
Deleteමෙන්න මේ ඔටුවා මතු කළ ප්රශ්ණය ගැන මගෙනුත් සම්මාදමක්.
Deleteමේ ලිපියත් රාවයෙන්. ලියා ඇත්තේ තිසරණී ගුණසේකර. බොදු බල සේනාව ගැනත් සඳහන්.
අලූත් අබිං සහ අබිංකාරයන්
මේ වනවිට ආණ්ඩුව ප්රකාශ කරනුයේ අලූත්ගම බේරුවල ජන දිවිය සාමාන්ය වී ඇති බවය. මේ වන විට සිව් දෙනෙක් මියගොස්ය. ඉන් තුනක් මුස්ලිම්වරුය. එක් අයෙක් දෙමළය. නිවාස 148කට ආසන්න සංඛ්යාවක් සම්පූර්ණයෙන්ම විනාශ කොට ඇත. ඒ සියල්ලද මුස්ලිම්වරුන්ගේය. මුස්ලිම් අයගේ කඩ 83ක් ගිනිගෙන විනාශ වී ඇත. මුස්ලිම් පල්ලි 17ක් විනාශ කොට ඇත. ඊට අමතරව උන්හිටි තැන් අහිමිව නිවෙස් තිබුණ ද යන්නට බියෙන් අසරණව අවතැන්ව සිටින ප්රමාණය හයදහසකට ආසන්නයැ’යි ගණන් බැලේ. ඔවුහු ඇතැම් පල්ලි සහ මුස්ලිම් විද්යාලවල ලැගුම් ගෙන සිටිති.
ReplyDeleteමේ ලේඛකයා කියලා තියෙන්නේ මෙහෙමයි. එතකොට මේ ලින්ක් එකට ගියාම පෙනෙන විනාශ වුණු සිංහල ගෙවල්වලට ගැහුවේ නෝර්වේවලින් වෙන්න ඇති. අනේ අම්මපා මුංගේ කටවල්වලට හෙන ගහන්න එපැයි.
http://www.photo.thegossiplanka.com/2014/06/after-aluthgama-incident.html
ඉල්ලං කනව කියන්නෙ ඕවට තමයි උන්නැහේ....
Deleteඑතකොට අනිත් පැත්තේ අයට ගැහුවේ ජාතිවාදීන්. එහෙම වෙලා සිංහල අය ඉල්ලගෙන කාලා. ඔයානම් නමටම ගැළපෙන කෙනෙක්.
Deleteගහගන්න ගියාම ගුටි කන්නත් වෙනව බොලං....
Delete"එහෙත් මේ මොහොතේ උමතු වී ඇත්තේ ජාතිවාදී අන්තවාදී බෞද්ධ නඩයක් බව කියන්නටද මැලිකමක් නැත" මේ උමතුවක් නම් එය ඇති වන්නට හා පෝෂණය වන්නට හේතු වූ කාරණා ගැන සැලකිලිමත් වී ඒවා නිවැරදි කිරීමෙන් යලිත් මෙවැනි දේ ඇති වීම වැලක්විය නොහැකිද? මෙය එක් තනි කරුණකට ලඝු කීරිම ඔබට (ලේඛකයාට) තරම් නොවේ. ඉතා සුළු ප්රමාණයක් වූ ඉස්ලාම් අන්තවාදය හමුවේ මුණිවත රකින ආණ්ඩුව හා බහුතර ඉස්ලාම් ආගමිකයන් බෞද්ධයන් ජාතිවාදී ආගම්වාදී අන්තයකට තල්ලු කරනු පෙනේ. එසේ නොවී ඉස්ලාම් අන්තවාදයට එරෙහිව ආණ්ඩුව හා බහුතර ඉස්ලාම් ආගමිකයන් හඬ නගන්නේ නම් බොදු බලසේනාව නිකන්ම නිකන් පුස්සක් වනු ඇත. නමුත් මෙවැනි ඒක පාර්ශවික ප්රකාශනයන් මෙවැනි ගැටුම් සංසිඳීමට නොව තවත් ඔඩුදුවාලීමට හේතුවේ.
ReplyDeleteඑතකොට ගැටුම් සංසිඳවෙන්නෙ සිංහල බෞද්ධ අන්තවාදී අදහස් ප්රචාරය කොළාමද බොලං....
Deleteතමන් වහන්සේගේ මරණයෙන් ප්රශ්ණය විසඳෙනවානම් ඊට මුහුණ දෙන්න සූදානම් යයි බොදු බලසේනා සංවිධානයේ ගලගොඩ අත්තේ ඤාණසාරයා කියයි.
ReplyDelete‘අපේ ඝණ්ඨාරේ මෙච්චර සද්දෙ මෙතැන ලොකු ප්රශ්ණයක් තිබෙන නිසයි. මාව මරලා හෝ අත් අඩංගුවට අරගෙන හෝ මගේ චරිතය ඝාතනය කරලා හෝ මේ ප්රශ්ණය විසඳෙනවා නම් රට වෙනුවෙන් එයට මුහුණ දෙන්න මා සූදානම් වාසුදේවලා, හකීම්ලා, අසාද් සාලිලා අද අපට දිගට හරහට ගහන්නේ අපි එල්.ටී.ටී.ඊ. හෝ අල් කයිඩා වගේ වෙඩි නොතියන බව දන්න නිසා’
ඤානසාර වෙඩි නොතිබ්බාට වෙඩි තියන්න ගෝඨාගේ සෙට් එක ඔනවෙලාවක රෙඩි බව අලුත්ගමදී පෙනුනේය.
ඤානසාරයා මේ පොර ටෝක් දෙන්නේ එකා ගැන නොදන්න මෝඩ මීහරක් සිංහල බෞද්ධ මහා ජනතාවක් මේ රටේ වැඩ වාසය කරන බැවින්ය.
මේකා කීයටවත් දිවි පුදන්නේ නැත. ඒ මූට ලෝකේ පුරා ගෑනූ හැටහුටා මාරක් ඉන්නා නිසාය. මේකා එකම පවුලේ අම්මයි දුවයි දෙන්නාම අඹුකමට තියා ගත් බව නාවල මිනිස්සුන්ට රහසක් නොවේ. (මේකාගේ කැරටූව ගැන වූ ලිපියක් පහතින් පළවේ) අලුත් අඹුව මේ දිනවල ඉන්නේ ප්රංශයේ බව දැන් ප්රසිද්ධ කතාවකි.
බොදු බල සේනාව පටන් ගත්තේ හම්බ කරන්නටය. ඒකට මුදල් පොම්ප කරන්නේ නොර්වේ එල්ටීටීඊ කණ්ඩායමක් විසින් බව බොරුවක් නොවේ. එල්ටීටීඉයටත් මුස්ලිම් වරු ගැන ප්රශ්නයක් තිබේ. ඒ බව ඩිලන්ත විතානගේ ගෙන් අසා දැන ගත හැකිය.
මුස්ලිම් අන්තවාදීන් ෆොර්ම් වන තරමට ඤාසාරට රජ මගුල්ය. මේ ට්රයි කරන්නෙ ඒකටය. සිංහල බෞද්ධ මීහරක්ගේ ඡන්දය මහින්දට අරගෙන දෙන්න නම් මුස්ලිම් ප්රහාරයන් වැඩි වැඩියෙන් එල්ල විය යුතුය. සමහර විට මේ වෙනුවෙන් ජිහාඩ් සංවිධානයක් ඤානසාරයා විසින්ම ගොඩ නගනු ඇත.
එතකම් ඤානසාර දිවි පුදන්නේ නැත.
මුස්ලිම් අන්තවාදීන් ෆොර්ම් වන තරමට ඥානසාරට රජ මගුල්ය. මේ ට්රයි කරන්නෙ ඒකටය. සිංහල බෞද්ධ මීහරක්ගේ ඡන්දය මහින්දට අරගෙන දෙන්න නම් මුස්ලිම් ප්රහාරයන් වැඩි වැඩියෙන් එල්ල විය යුතුය.
DeleteBahuthra muslim janaya samakami bawa aththa owunge nihadabawa muladhamawadeenwa dahiriyakarawannak.namuth owunta nihadawennawenawa.nethnam konwenawa Konkaranawa,ewgema me muladarmawdinta arthikashkthiya deneth ektharamuslim danawathun kotasak ,thawada vimasillenbalanna ekama lowyers la pirisak onama welawaka idiripath wenna sudanam,e wagema hemadama monadeyak wunath peya 1-wedima unoth2 ethlatha langa wena emathwaru denna.Kawda.
ReplyDeleteදැං එතකොට සිංහල කඩ, ගෙවල් ගිනි තියලම නෑ. අනේ මේ දන්න මඟුලක් කතා කරපං බං. උඹට ඡායාරූප සාක්ෂිත් එක්ක පෙන්නන්නද ?
ReplyDeleteපටන් ගත්තෙ කවුද....ඉල්ලං කෑවෙ කවුද ? කියල දන්නව නැතෑ...දෙපැත්තම ඇන කොටා ගත්ත තමයි. ඒතකොට දැං මොන මඟුලක් කරන්න කියලද මේ සැඟවුණ නිර්නාමිකය කියන්නෙ.....
Deleteකරන්න කියන්නේ ජිහාඩ් කල්ලි ඇතුළු සියලු වර්ගවාදයට එරෙහි වන්න කියල තමයි. නැතුව සිංහල ජාතියට පහරගැසීමෙන් වෙන්නෙ මේ ප්රශ්නේ තවත් ඔඩුදුවන එක විතරයි.
Deleteජිහාඩ් කල්ලිය/ බොදු බල සේනා/ රාවණා බලකාය ඇතුළු සියලු ආගම් හා වර්ගවාදයට එරෙහි වෙමු.
Delete